تعمیر و پالیش پروتز چشم

با گذشت زمان بسته به شرایط پیش آمده برای کره چشم فرد و یا عمل جراحی بر روی پلک‌ها و حدقه و افزایش سن و موارد دیگر، پروتز چشم یا همان چشم مصنوعی احتیاج به تعمیر پیدا می‌کند. در اکثر موارد پروتزیست با یک تعمیر جزئی، پروتز را برای آن حدقه مناسب می‌کند.

کوچک و بزرگ کردن پروتز با توجه به حدقه و نوع جنس پروتز امکان پذیر می‌باشد. چشم مصنوعی اصولاً بعد از یک سال احتیاج به پالیش دارد. بسته به شرایط زندگی فرد، شغل، شرایط آب و هوایی و نوع تخلیه چشم فرد این مدت زمان برای پالیش کمتر و یا بیشتر نیز می‌شود.

در اثر استفاده مکرر از پروتز چشم و با گذشت زمان، خط و خش‌های ریزی روی پروتز ایجاد می‌شود که البته جای نگرانی نیست و طبیعی هست و نیاز به برطرف شدن دارد. برای بر طرف شدن این خطوط ریز، شما به پروتزیست خود مراجعه می‌کنید و ایشان پروتز چشم شما را پالیش و تمیز می‌کنند.

پالیش چشم اصولاً هر یک‌سال یک‌بار برای بزرگسالان انجام می‌شود و برای کودکان هر ۶ ماه یک‌بار نیاز به مراجعه به پروتزیست وجود دارد تا در صورت نیاز پالیش صورت گیرد.

اگر در فواصل منظم این کار صورت نپذیرد، پروتز کدر شده و حدقه و پلک‌های شما دچار مشکل می‌شوند و عفونت چشمی شما افزایش می‌یابد. در صورتی که احساس خارش یا سوزش در پلک‌های خود دارید یا دچار ناراحتی و آب ریزش یا عفونت درچشم خود دارید، زمان آن رسیده به پروتزیست خود مراجعه کنید تا ایشان پروتز شما را تمیز و اصلاح نماید.